EN logo1 الایزا ریدر و الایزا واشر
تجهیزات آزمایشگاهی و لوازم و دستگاه های آزمایشگاهی و مواد شیمیایی – وب سایت رسمی شرکت دانشور شیمی
EN logo1 الایزا ریدر و الایزا واشر

laboratory instruments distributor

دستگاه الایزا ریدر و الایزا واشر >> ELISA reader and ELISA washer

الایزا ریدر و الایزا واشر 

الایزا ریدر یعنی چه؟

ELISA مخفف عبارت Enzyme Linked Immunosorbent Assay است. ایمونواسی از تشخیص قفل و کلید ویژه بین آنتی بادی ها و آنتی ژن ها استفاده می کند. این شناخت به طور طبیعی در سیستم ایمنی تطبیقی رخ می دهد.

هنگامی که آنتی ژنی مانند ویروس یا باکتری به بدن حمله می کند، آنتی بادی ها توسط سیستم ایمنی ایجاد می شوند. سیستم ایمنی مهاجم خارجی را می شناسد و آنتی بادی هایی ایجاد می کند که به طور خاص پروتئین های سطحی روی ویروس یا باکتری را تشخیص می دهند.

آنتی بادی ها یا به سطح یک سلول ایمنی متصل می شوند یا آزادانه در بدن حرکت می کنند تا مهاجم را نشانه گذاری کنند و آبشاری از تخریب و حذف را آغاز کنند. مفیدترین بخش این فرآیند از دیدگاه بیوتکنولوژی و مهندسی، ویژگی تشخیص آنتی بادی-آنتی ژن است.

الایزا ریدر ابزاری است که برای خواندن پاسخ فلورسنت، نورتابی شیمیایی یا کروموژنیک الایزا در صفحه 96 چاهی استفاده می شود. این ابزار برای تناسب با صفحات استاندارد 96 چاهی طراحی شده است و اطلاعات کمی در مورد میزان پاسخ برای هر چاه جداگانه صفحه ارائه می دهد.

این امکان را فراهم می کند تا حداکثر 96 شرایط مختلف را به طور همزمان بررسی کنید. خواننده الایزا هم فلورومتر است (می تواند نور را در طول موج تحریک برای فلوروفور مورد استفاده به عنوان برچسب وارد کند و شدت نور ساطع شده را در طول موج گسیلی ثبت می کند) و هم یک اسپکتروفتومتر (قادر به ثبت شدت نور).

نور ساطع شده از واکنش‌های نورتابی شیمیایی و واکنش‌های کروموژنیک در طیف وسیعی از طول‌موج‌ها. اکثر خوانندگان ELISA همچنین دارای نرم‌افزاری هستند که مقادیر شدت خام را به منحنی‌های کمی شامل اطلاعات رقت‌سازی و خطا تبدیل می‌کند.

این نرم‌افزار به منحنی‌های کالیبراسیون مجهز است تا اطمینان حاصل شود که بالاترین استاندارد کیفیت و تکرارپذیری در هر بار استفاده از ابزار برآورده می شود.

الایزا واشر

الایزا واشر تجهیزات آزمایشگاهی هستند که برای کنترل فرآیند شستشوی نمونه‌های آزمایشی که در قالب‌های صفحه‌ای مرتب شده‌اند طراحی شده‌اند. کاربران یک صفحه را بارگذاری می کنند و یک برنامه را انتخاب می کنند.

سپس الایزا واشر مایعات را در عرض چند ثانیه از صفحه پخش، خیس کرده و آسپیره می کنند. در مقایسه با جایگزین‌های دستی، الایزا واشر سرعت و دقت بسیاری از روش‌های شستشوی مختلف را به شدت بهبود می‌بخشند و به ویژه برای سنجش‌های ایمونوسوربنت مرتبط با آنزیم (ELISAs) مفید هستند.

الایزا واشر همچنین برای شستشوی کشت های سلولی، آرایه های پروتئینی، وسترن بلات و دانه ها و همچنین در پروتکل های خالص سازی DNA استفاده می شوند. قابلیت های واشر میکروپلیتی با چندین پارامتر تعیین می شود.

سازگاری فرمت میکروپلیت (48، 96 یا 384 چاه)، تعداد هد کانال (6، 8، 16، 96 یا 384)، تعداد مایعات توزیع شده (1 تا 5) و محدوده حجم های توزیع شده و تنفس شده (10 میکرولیتر) تا 3 میلی لیتر) همگی بسته به مدل ابزار متفاوت هستند.

به طور کلی الایزا واشر طوری طراحی شده اند که تنها 2 میکرولیتر باقیمانده در هر چاه باقی بگذارند و با دقت کمتر از 3٪ CV در هر چاه و یکنواختی کمتر از 4٪ CV در یک صفحه کار کنند. همه الایزا واشر به کاربران امکان می دهند انتخاب مخزن، حجم ها، زمان گام ها و چرخه ها را برای رویه های سفارشی برنامه ریزی کنند.

انواع و مشخصات الایزا ریدر و الایزا واشر 

ریدر2 الایزا ریدر و الایزا واشر ریدر1 الایزا ریدر و الایزا واشر ریدر3 الایزا ریدر و الایزا واشر ریدر4 الایزا ریدر و الایزا واشر

 

کاربرد الایزا ریدر و الایزا واشر 

یک الایزا ریدر و الایزا واشر برای تعیین کمیت چندین سنجش بیولوژیکی و شیمیایی در یک الایزا ریدر و الایزا واشر استفاده می شود. امروزه، در دسترس بودن مجموعه‌ای از کیت‌های معرف، امکان بهره‌برداری از یک الایزا ریدر و الایزا واشر را در زمینه‌های مختلف و برای بسیاری از کاربردهای مختلف فراهم می‌کند.

علاوه بر تحقیقات بیولوژیکی، سلولی ، بیوشیمیایی ، دارویی و کشف دارو ، هم در محیط‌های دانشگاهی و هم صنعتی، صفحه‌خوان‌ها در کشف دارو، تحقیقات زیست‌محیطی و در صنایع غذایی یا آرایشی استفاده می‌شوند.

اصول فرایند الایزا ریدر و الایزا واشر 

الایزا ریدر  کاربردهای متعددی دارند . واکنش‌هایی که الایزا ریدر می‌تواند تشخیص دهد، تشخیص شرایط مختلف را مجاز می‌سازد. این موارد عبارتند از: ایدز، ابولا، بیماری لایم، روتاویروس، سرطان، کم خونی و روتاویروس. 

در طول شیوع COVID-19، آزمایش‌ها به تشخیص وجود آنتی‌بادی در نمونه‌های خون کمک کردند. در نهایت، در صنایع غذایی، از خواننده برای تشخیص هرگونه آلرژن غذایی موجود استفاده می شود.

تجهیزات آزمایشگاه تحقیقاتی

تجهیزات آزمایشگاه رنگ و رزین

تجهیزات آزمایشگاه پلیمر و پلاستیک

تجهیزات آزمایشگاه بسته بندی

شیشه الات آزمایشگاهی و مصرفی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی

تجهیزات آزمایشگاه صنایع غذایی

تجهیزات آزمایشگاه نفت و گاز

تجهیزات آزمایشگاه کشاورزی

تجهیزات آزمایشگاه آب و فاضلاب

تجهیزات آزمایشگاه داروسازی

تجهیزات آزمایشگاه ژنتیک

آدرس شرکت دانشور شیمی :

تهران – اتوبان شهید ستاری – خیابان پیامبر مرکزی

خیابان مطهری – پلاک 5 – طبقه اول – واحد 1

ایمیل : info@d-chemi.com

وب سایت : www.d-chemi.com

تمامی حقوق و مطالب وب سایت متعلق به شرکت دانشور شیمی آرین می باشد و استفاده از آن مجاز نمی باشد

امتیاز دادن به برگه